Klachtenbeleid
Het is verplicht voor kindercentra om het klachtrecht formeel te regelen. Om kindercentra daarbij van dienst te zijn en een onafhankelijke klachtenbehandeling te realiseren en te garanderen, zijn er professionele klachtencommissies opgericht. Amira Kindercentrum is aangesloten bij de Geschillencommissie.
Interne klachtenregeling
Het kan gebeuren dat er eens iets mis gaat in de communicatie tussen een pedagogisch medewerker en ouder of een ouder is niet helemaal tevreden over de opvang van het kind om wat voor reden dan ook.
Een klacht ontstaat meestal wanneer communicatie moeizaam verloopt of zelfs helemaal stopt of iemand te laat, niet of onjuist geïnformeerd is. Het behoort tot de taak van de organisatie om in een dergelijke situatie de communicatie weer op gang te brengen. Uitgangspunten hierbij is dat de klacht serieus genomen wordt, dat het probleem zo snel mogelijk verholpen wordt en het liefst door degene die in eerste instantie bij de klacht betrokken is.
Indien u niet tevreden bent over de werkwijze van Amira Kindercentrum of over de gedragingen van één van de medewerkers dan kunt u contact opnemen met de direct betrokken pedagogisch medewerker. De betreffende medewerker probeert de klacht in overleg met u op te lossen. Wordt de klacht niet naar uw tevredenheid opgelost dan kunt u zich richten tot leidinggevende van Amira Kindercentrum.
Gaat de klacht over de organisatie of over de dienst van Amira Kindercentrum dan kunt u zich gelijk al richten tot de leidinggevende of houder van het kindercentrum.
Komt u er niet uit met de pedagogisch medewerker of de leidinggevende, dan kunt u een schriftelijke klacht indienen bij Amira Kindercentrum volgens de interne klachtenprocedure van de organisatie, eventueel via het Klachtenformulier die te vinden is in de oudermap op locatie. Amira Kindercentrum moet dan binnen zes weken reageren op uw klacht.
Als uw klacht niet naar tevredenheid is opgelost of als u zich met uw klacht niet rechtstreeks tot de medewerker of het hoofd wilt wenden, dan kunt u uw klacht schriftelijk indienen bij de Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen, middels de zogenaamde externe klachtenprocedure.
Bij het Klachtenloket Kinderopvang dat is verbonden aan de Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen wordt eerst geprobeerd om de klacht op te lossen door het geven van informatie, advies, bemiddeling of mediation.
Ouders kunnen een geschil indienen bij de Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen als:
- De kinderopvangorganisatie niet binnen 6 weken heeft gereageerd op de schriftelijke klacht;
- De ouders en de kinderopvangorganisatie het niet binnen 6 weken eens zijn geworden over de afhandeling van een klacht;
- De kinderopvangorganisatie geen adequate klachtenregeling heeft.
In uitzondering op het bovenstaande mogen ouders meteen een geschil indienen bij de Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen als in redelijkheid niet van ouders kan worden verlangd dat zij onder de gegeven omstandigheden een klacht indienen bij de kinderopvangorganisatie. Dit kan zijn bij bijvoorbeeld klachten over intimidatie of wanneer ouders bang zijn dat het voorleggen van hun klacht vervelende consequenties kan hebben.
De Geschillencommissie beoordeelt in individuele gevallen of aan de voorwaarden hiervoor wordt voldaan.
Externe klachtenprocedure
Als de afhandeling van de klacht door de leidinggevende u niet tevreden stelt, dan kunt u uw klacht schriftelijk indienen bij de Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen, waar het kinderdagverblijf bij aangesloten is.
Indien de situatie naar uw mening daartoe aanleiding geeft, kunt u ook direct uw klacht indienen bij deze Geschillencommissie. Het verdient echter de voorkeur de klacht eerst intern kenbaar te maken en de organisatie de gelegenheid te geven deze op te lossen.
Als u een klacht wilt indienen via de externe klachtenprocedure dan kunt u zich wenden tot:
De Geschillencommissie
t.a.v. Klachtenloket Kinderopvang
Postbus 90600
2509 LP DEN HAAG
Tel: 070 – 3105310
Website: www.klachtenloket-kinderopvang.nl
Voor meer informatie kunt u op de locatie informeren naar het aparte Interne klachtenreglement van Amira Kindercentrum of de website raadplegen. Klacht na het bovenstaande kan gemaild worden naar: klacht@amirakindercentrum.nl.
Elke dag bereiden onze groeps assistenten een gezonde warme maaltijd voor de prinsjes en prinsessen!🥦. #amirakindercentrum ... See MoreSee Less
Comment on Facebook
Fainyree en Jaevion genieten keer op keer weer. 🤗🤗🤗
Kijk mijn dochter genieten zo lekker allemaal ze zijn toppers🥰😍🥰😍
Ze hebben lekker gegeten. Complimenten voor groeps assistenten. 😋😋
🌸 Ɗαg Ʋαη Ɗє Ƥє∂αgσgιѕcнє Mє∂єωєякєя 🌸 Tijdens de dag van de pedagogische medewerker, zijn onze pm’ers extra in het zonnetje gezet door de ouders🌞. ... See MoreSee Less
Comment on Facebook
Dag lieve vrienden en vriendinnen, jullie kunnen vanaf nu ons ook via instagram volgen. Deel het met al je vrienden en familie.
instagram.com/kindercentrumamira?igshid=OGQ5ZDc2ODk2ZA==
Amira Kindercentrum ... See MoreSee Less
instagram.com
instagram.com
Comment on Facebook
Vanaf deze week zijn we bij Amira begonnen met een nieuwe methode rondom de thema's.
Namelijk 'Uk en Puk'
Puk is een knuffel die als een rode draad door de thema's gaat. Elke twee maanden komt er nieuw thema zoals Welkom Puk, Eet Smakelijk en Regen
Samen gaan we met Puk spelen en leren we van alles om ons te ontwikkelen. We doen activiteiten met Puk en lezen boekjes
Alle groepen zijn deze week druk bezig geweest met het welkom heten en de groepen gereed maken met en voor Puk.
De meeste kindjes hebben al kennis gemaakt met Puk en zijn op de foto geweest. Die hangen op de groepen zodat de kindjes er goed naar kunnen kijken.
En omdat Puk nieuw is ,kwam hij deze week met taartjes voor alle kindjes en juffies. Lekker hoor!
Welkom bij Amira kindercentrum Puk! ... See MoreSee Less
Comment on Facebook
Geweldig! Heel leerzaam voor de kids🙏🏼✨
Beste ouders en verzorgers,
Vanaf maandag 14 augustus t/m 25 augustus is Amira Kindercentrum wegens vakantie gesloten. ☀️
We wensen jullie allemaal ook een fijne vakantie en zien jullie allemaal graag weer terug vanaf maandag 28 augustus ❤️
Veel liefs, team Amira Kindercentrum ... See MoreSee Less
Comment on Facebook
Fijne vakantie iedereen !!
Amira kindercentrum meer dan opvang alleen. ... See MoreSee Less